Adults JiuJitsu 성인주짓수

Beginner (주짓수기본반)

브라질리언주짓수(BJJ, Brazilian Jiu-jitsu)를 처음 시작하는 입문자와 주짓수 기초가 약한 분들은 위한 안전을 최우선 시하는 체계적인 주짓수기본클래스(Beginner Class) 입니다.
실전성을 중시하는 힉슨그레이시 스타일의 기본 주짓수 프로그램(Rickson Gracie Jiu-jitsu Basic Pragram)으로 호신술 및 주짓수기본기술 내용으로 수업이 진행됩니다. 타인으로부터 자신을 지킬 수 있는 자기방어, 위험상황에서의 탈출, 제압, 자세역전 등 힉슨그레이시 스타일의 호신술 내용이 수업에 포함됩니다. 스탠딩(Standing), 가드(Guard), 사이드(Side), 마운트(Mount), 백마운트(Back Mount) 자세별 주짓수기본기술들을 재밋게 체계적으로 배우게 됩니다.

<< 수업방식 >>

STEP 1: 스트레칭/체력단련

운동능력 향상 및 부상방지를 위한 스트레칭 및 체력단련을 위한 유산소/근육 운동을 실시합니다. 본 시간에는 개인의 운동능력 및 체력수준에 따라 개별적으로 강도를 조정하여 진행됩니다.

STEP 2: 호신술/주짓수기본기술 지도

힉슨그레이시 스타일의 실전 호신술 및 실전 브라질리언주짓수 기본 수업이 진행됩니다. 각 자세 별(스탠딩, 가드, 사이드, 마운트, 백마운드) 가장 기본이 되는 중요 기술들을 정리하여 4주 동안 한 자세를 집중적으로 배우게 됩니다.

STEP 3: 부분 스파링(부분 대련)

수업시간에 진행된 주짓수기본기술을 이용한 부분스파링(부분대련) 연습이 진행됩니다. 부분스파링은 여러 파트너와 함께 연습하며, 배운 동작을 조금 실전에 가까운 움직임으로 연습하기 위해 진행됩니다. 부분스파링(부분대련)은 안전가장 최우선으로 중시하며 진행됩니다.

 

Advanced (주짓수중급반)

브라질리언주짓수(BJJ, Brazilian Jiu-jitsu) 중급, 고급 기술들로 구성된 주짓수중급클래스(Advanced) 입니다.
실전성을 중시하는 힉슨그레이시 스타일의 기(Gi), 노기(No-Gi), MMA, 스트리트 파이트 등 실전을 포함한 모든 상황에 사용할 수 있는 주짓수 중급/고급기술을 중심으로 수업이 진행됩니다. 스탠딩(Standing), 가드(Guard), 사이드(Side), 마운트(Mount), 백마운트(Back Mount) 자세 별 주짓수 중급/고급기술들을 체계적으로 배우게 됩니다.

<< 수업방식 >>

STEP 1: 스트레칭/체력단련

운동능력 향상 및 부상방지를 위한 스트레칭 및 체력단련을 위한 유산소/근육 운동을 실시합니다. 본 시간에는 개인의 운동능력 및 체력수준에 따라 개별적으로 강도를 조정하여 진행됩니다.

STEP 2: 주짓수중급기술 지도

힉슨그레이시 스타일의 실전 브라질리언주짓수 중급기술 수업이 진행됩니다. 각 자세 별(스탠딩, 가드, 사이드, 마운트, 백마운드) 다양한 응용기술들을 정리하여 4주 간격으로 한 자세에서 가능한 주짓수 응용기술들을 집중적으로 배우게 됩니다.

STEP 3: 스파링(대련)

수업시간에 진행된 주짓수중급/고급기술을 이용한 스파링(대련) 연습이 진행됩니다. 스파링은 여러 파트너와 함께 진행되며, 배운 동작을 실전에 가까운 움직임으로 연습하기 위해 진행됩니다. 스파링(대련)은 안전가장 최우선으로 중시하며 진행됩니다.

 

Beginner JiuJitsu

The systematic lessons of the beginner Brazilian class place priority on safety for beginners and help for those with a weak jiu-jitsu foundation. The Rickson Gracie style jiu-jitsu program emphasizes practicality (real-life scenarios) in the practice of self-defense and basic techniques.  The Rickson Gracie classes centered on protecting oneself include concepts such as escape from dangerous situations, overturning opponents, and position reversal. Students systematically learn the basic positions of Standing, Guard, Side, Mount, and Back Mount in interesting ways.

<< Teaching Method >>

Step 1: Stretching/ cardio exercises (physical fitness training)

Aerobic exercises and stretching help to prevent injuries and improve athletic ability. Other exercises help to build muscle. During the stretching and exercises, the intensity is individually adjusted to account for the individual’s athletic ability and fitness level.

Step 2: Self defense/technical guidance on basic jiu jitsu techniques

Rickson Gracie style practical self defense and basic technique lesson. The most important basic skills respective to a specific position (Standing, Guard, Side, Mount, and Back Mount) are concentrated on for a four week period.

Step 3: Light sparring/Controlled sparring

The basic techniques that were presented in class are applied in controlled sparring practice. Sparring is practiced with multiple partners with the goal of moving the learned techniques a little closer to the feeling of how they would work in an actual situation. Restrained sparring is carried out with safety as the top priority.

 

Intermediate/advanced jiu-jitsu

Advanced class involves the instruction of intermediate and advanced jiu jitsu techniques. The practical Rickson Gracie style techniques introduced in intermediate class can be used in all situations including gi, no-gi, MMA , and street fights. The lessons are centered around high level techniques. Techniques are systematically presented for the standing, guard, side, mount, and back mount positions.